Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých v doktorském studiu
Kratochvílová, Denisa ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaký byl prvotní motiv ke studiu doktorského programu a jaké jsou typy motivací a bariér v dalším vzdělávání dospělých v doktorském studiu. Teoretická část vychází z koncepce celoživotního vzdělávání a celoživotního učení. Vymezuje pojem dalšího vzdělávání dospělých, který je potřeba definovat pro ukotvení tématu v dané práci. Zaměřuje se na doktorské studium, fáze během doktorského studia, související strategické dokumenty, legislativní ukotvení a dostupná výzkumná šetření, které jsou zaměřeny na motivaci a bariéry. Další důležitou součástí práce je definování motivu, motivace, typů motivace ve vztahu k dospělému, který je součástí dalšího vzdělávání dospělých. Na bariéry je pohlíženo z hlediska dostupných výzkumů. Praktická část je založena na kvantitativní a popisné studii zkoumající motivace a bariéry napříč obory doktorského studia, která byla realizována formou dotazníkového šetření. Výzkumné šetření je orientováno na studenty doktorského programu, kteří již přerušili primární vzdělávání a vracejí se ke studiu po nejméně roční pauze. Je u nich zjišťováno, jaký motiv je vedl k návratu ke studiu a jakým způsobem je ovlivňuje vnitřní a vnější motivace. Dále je u nich zjišťováno, jaké bariéry na ně působí během studia. Překážky jsou vnímány z hlediska aspektů souvisejících...
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zájmové vzdělávání dospělých
PODLIPNÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku zájmového vzdělávání dospělých a jeho podporou ve vybrané lokalitě města Velešín. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy spojené s tématem zájmového vzdělávání dospělých. Je zde analyzována teoretická základna a popsaná odborná diskuze ke klíčovým pojmům v dané oblasti. V praktické části je poté poukázáno na jednotlivé regionální aspekty v zájmovém vzdělávání dospělých a podán ucelený náhled na danou problematiku ve vybrané lokalitě. Na vybraných institucích, které zastupují v této oblasti nejširší nabídku zájmových aktivit a podílí se na dění v oblasti zájmového vzdělávání dospělých, je analyzován obsah a metodika nabízených aktivit a zároveň jsou zde zmapovány marketingové aspekty nabídky dalšího vzdělávání. Výsledkem práce je komplexní zhodnocení aktuálního stavu nabízených aktivit zájmového vzdělávání dospělých ve vybrané lokalitě a také doporučení a návrh, jakým způsobem mohou instituce svou činnost dále prezentovat.
Problematika dalšího vzdělávání a jeho realizace v podmínkách konkrétní společnosti
REITINGEROVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání. Teoretická část popisuje zmapování pohledů na koncepční a systémové řešení dalšího vzdělávání zaměstnanců v ČR. Dále sledování role státu v podpoře dalšího vzdělávání, jaké jsou typické rysy charakterizující firemní vzdělávání v ČR a jaké obecné přístupy a motivy lze spatřovat u dospělých účastníků dalšího vzdělávání. Praktická část je zaměřena na deskripci stavu dalšího vzdělávání v podmínkách konkrétní společnosti vhodnými metodami, dále je zaměřena na analýzu problémů, který tento stav doprovází. Vyústěním praktické části práce je doporučení pro realizaci dalšího vzdělávání v podmínkách společnosti, kde byl výzkum realizován.
Analýza nabídky a poptávky dalšího vzdělávání v ekonomickém zaměření
Suchomelová, Kristýna ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Práce se v teoretickém úvodu věnuje uvedení do problematiky dalšího profesního vzdělávání a vysvětlení základních pojmů. Je zde stručně popsána historie a současný stav dalšího profesního vzdělávání.Práce se na teoreticko-popisné úrovni zabývá legislativním rámcem dalšího vzdělávání v České republice. Empirická část této práce je zaměřena na komparaci nabídky a poptávky po dalším odborném vzdělávání ekonomického zaměření. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny preference potenciálních účastníků kurzů účetnictví v Praze.Výstupy z tohoto výzkumu byly porovnány se stranou nabídky kurzů účetnictví v Praze. Na závěr jsou v práci uvedeny určitá doporučení a návrhy, jak by se mohla nabídka lépe přizpůsobovat poptávce po kurzech účetnictví pro dospělé.
Konstrukce funkčního systému dalšího vzdělávání na základě komparační analýzy vybraných zemí EU
Vychová, Helena ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Gottvald, Jaromír (oponent)
Práce se věnuje problematice zabezpečení fungujícího systému dalšího vzdělávání dospělých. Záměrem práce je vymezit hlavní konstrukční prvky tohoto systému. Východiskem pro stanovení jednotlivých systémotvorných prvků se stala komparační analýza systémů vzdělávání dospělých ve vybraných zemích EU. Reprezentativní skupina byla vybrána na základě srovnání stavu vzdělávání dospělých v jednotlivých zemích EU. Mezinárodní komparace poznatků získaných sekundární analýzou zdrojových materiálů, především zahraniční literatury, statistických údajů a výzkumných zpráv odborných institucí, představuje na příkladech konkrétních zemí hlavní části utvářející strukturu systému dalšího vzdělávání. Analytická zjištění jsou následně využita pro zpracování dalších částí práce, které se zabývají detailním rozpracováním jednotlivých hlavních konstrukčních prvků systému dalšího vzdělávání a sestavením možného návrhu systému vzdělávání dospělých v podmínkách ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.